Co nabízí studijní specializace Operní režie?
Operní režie se vyučuje na multioborové katedře Kompozice, dirigování a operní režie, což umožňuje nejrůznější vzájemnou spolupráci skladatelů s multimediálními tvůrci, dirigenty, sbormistry, operními režiséry a audio inženýry. Studium Operní režie na HF JAMU připravuje odborníky v oblasti operní tvorby, tedy režiséry s širokým teoretickým rozhledem v problematice operního umění, dramaturgie a teorie operní režie. Podle individuálních zájmů se navíc mohou studenti v rámci studia zaměřovat i na autorské projekty, tzv. hudební divadlo, spolupracovat na projektech Divadelní fakulty apod.
Co se naučíte?
Výchozí
Na co se při výuce klade důraz?
Jedinečnost výuky na HF JAMU spočívá v tom, že studenti mají možnost připravovat inscenace ve studiu Devítka a v Komorní opeře, která disponuje vlastním divadelním sálem v Divadle na Orlí (Hudebně-dramatická laboratoř JAMU) a plně vybavenými nejmodernějšími divadelními technologiemi. To umožňuje režírovat operní tituly světového repertoáru i s doprovodem živého orchestru. Díky spolupráci fakulty s Národním divadlem Brno mají navíc studenti možnost podílet se jako asistenti režie na přípravě operních inscenací.
Jak dlouho se Operní režie na JAMU studuje?
Jde o pětileté magisterské studium. Pokud se o studium zajímají i absolventi bakalářských studijních programů z jiných škol, mohou se přihlásit k přijímacím zkouškám, absolvovat rozdílové zkoušky a po jejich úspěšném složení následně postoupit rovnou do čtvrtého ročníku JAMU.
Čím absolventi oboru Operní režie na brněnské Hudební fakultě JAMU po ukončení studia budou?
- operní režiséři,
- asistenti režie,
- operní dramaturgové,
- umělečtí šéfové operních souborů,
- tvůrci vlastních projektů a publicisté,
- pedagogové na všech stupních hudebního vzdělávání.
Přijímací řízení
Výchozí
Podmínky přijetí:
Úplné středoškolské vzdělání, zakončené maturitní zkouškou. Uchazeči musí v praktické zkoušce prokázat výjimečnou úroveň ve své specializaci. V praktické zkoušce jsou zjišťovány odborné a především umělecké předpoklady pro studium zvolené specializace daného studijního programu.
Průběh přijímacího řízení
Spolu s přihláškou ke studiu zaslat:
1) Životopis, dosavadní zájmová činnost, případně praxe, v dané oblasti;
2) Motivační dopis
Praktická část:
3) Písemně vypracovaná režijní koncepce opery A. Dvořáka Čert a Káča, včetně návrhů scény a kostýmů.
4) Vypracovaný scénář 2. jednání opery Čert a Káča (režijní kniha v klavírním výtahu).
5) Písemně vypracovaná rámcová režijní koncepce operního titulu dle vlastního výběru, včetně návrhu scénického a kostýmního řešení.
6) Naaranžování zadaného výstupu z české opery – konkrétní zadání bude uchazeči sděleno dva měsíce před vlastním přijímacím řízením.
Teoretická část:
7) Opera jako žánr ve svém vývoji a její specifické rysy (základní přehled).
Výsledek praktické části zkoušky tvoří 60 % celkového hodnocení, teoretické části 30%.
Součástí zkoušky je všeobecný vědomostní test, který tvoří 10% celkového hodnocení.
Požadované materiály z bodů 1-5 podmínek zašle uchazeč poštou na studijní oddělení Hudební fakulty JAMU.
Konzultační hodiny:
Termíny talentových poraden: 20. listopadu 2023 13.00 – 14.00 h učebna 08A a 22. ledna 2024 13.00 h – 14.00 h učebna 08A.
Informace:
doc. Václav Málek (mob.: 776 770 763)
Katedry
Katedra dirigování a operní režie
prof. MgA. Blanka Juhaňáková , ArtD.
doc. Mgr.art. Ľuboš Bernáth , ArtD.
doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek , Ph.D.
MgA. Katarína Duchoňová , Ph.D.
Prodaná nevěsta, Komorní opera HF JAMU 2013 dirigent: Gabriel Rovňák | Zkouška Komorní opery HF JAMU, Divadlo na Orlí režisér: Marek Mokoš |
Dialogy Karmelitek, Komorní opera 2022 dirigent: Patrik Červák | Zkouška Janáčkova akademického orchestru doc. MgA. Jakub Klecker vedoucí katedry dirigování a operní režie |
O katedře
Katedra dirigování a operní režie nabízí svým studentům unikátní možnost umělecké praxe i teoretického vzdělávání. Studenti katedry každoročně spolupracují s Národním divadlem Brno, Moravskou filharmonií Olomouc a dalšími profesionálními uměleckými institucemi v podobě aktivních i pasivních stáží. Mají pravidelný přístup ke cvičnému orchestru i sboru. Filozofie katedry navazuje na odkaz Leoše Janáčka a jeho následovníků ve smyslu progresivity, originality a v neposlední řadě i schopnosti teoretické reflexe nejrůznějších témat z oblasti interpretace. Nositeli tohoto odkazu jsou špičkoví pedagogové, uznávané osobnosti ve svých oborech. Jak už název katedry napovídá, vyučuje se zde současně několik studijních programů – kromě Dirigování orchestru a Dirigování sboru je to Operní režie. Historickým důvodem byla záměrná podpora těsné vazby mezi dirigenty a operními režiséry, která by měla vést k lepšímu vzdělávání jak dirigentů při realizaci operních děl, tak režisérů při seznamování se s hudební provozovací praxí. Cílem pedagogů je tedy vytěžit maximum ze synergie jednotlivých specializací pod záštitou jedné katedry.Historie katedry
Talentová poradna
Profil absolventů studijního programu Dirigování, zpěv a operní režie
Profil absolventa specializace Dirigování orchestru
Cílem je připravit absolventa, disponujícího odpovídajícími znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi. Znalosti:- má široké znalosti v oblasti repertoáru příslušné specializace (tj. symfonického a operního repertoáru a repertoáru komorních ansámblů),
- má vlastní umělecký názor, vyprofilovaný znalostí specifik různých stylových období,
- je seznámen s principy pedagogické práce a podrobně se orientuje v soudobých trendech metodiky výuky dané studijní specializace, orientuje se v literatuře a zahraničních pramenech,
- má hluboké znalosti v oblasti dějin a literatury své specializace, hudební historie, estetiky a vývoje uměleckých směrů včetně orientace v zahraniční literatuře,
- orientuje se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie,
- uvědomuje si možnosti kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů,
- je obeznámen se základní problematikou autorských práv a jejich užití,
- zná klíčové finanční, obchodní a právní aspekty hudební profese.
- prokazuje vysoce profilované technické dovednosti v oblasti své specializace,
- prokazuje dovednosti ve zpracování repertoáru dané specializace včetně aplikace moderních interpretačních principů (v rámci tzv. poučené interpretace staré hudby nebo dle principů moderních interpretačních technik soudobé hudby a režie),
- ovládá specifika rozhlasových a televizních záznamů a přenosů,
- umí vést kurzy a odborná školení,
- dokáže být flexibilní v práci s kolektivem nebo v kolektivu a efektivně využívat čas a prostor v přípravné fázi (zkoušky) a také motivovat spolutvůrce k nejlepším možným výkonům při provedení,
- používá základní umělecké postupy oboru způsobem přinášejícím nové inspirativní podněty,
- prezentuje originální umělecký výkon vlastní nebo výkon celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru,
- ovládá profesní slovník včetně cizího jazyka a orientace na hudební terminologii,
- je schopen sledovat aktuální trendy ve své studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje,
- ovládá principy tvoření odborného textu.
- uvědomuje si etický a sociální rozměr uměleckého působení a umí jej zohlednit ve své práci,
- dodržuje obecné etické principy,
- ovládá základní psychologická pravidla, umí pracovat v týmu, efektivně komunikuje s jeho členy a má schopnost strukturovaného verbálního projevu,
- je schopen abstraktního myšlení, analýzy a syntézy,
- je schopen sebereflexe, je otevřený k názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání,
- kreativním způsobem pracuje s nabytými znalostmi a dovednostmi,
- je schopen sledovat aktuální trendy v dané studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Profil absolventa specializace Dirigování sboru
Cílem je připravit absolventa, disponujícího odpovídajícími znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi. Znalosti:- má široké znalosti v oblasti repertoáru příslušné specializace (tj. sborového, operního repertoáru a repertoáru vokálně-instrumentálních děl),
- má vlastní umělecký názor, vyprofilovaný znalostí specifik různých stylových období,
- je seznámen s principy pedagogické práce a podrobně se orientuje v soudobých trendech metodiky výuky dané studijní specializace, orientuje se v literatuře a zahraničních pramenech,
- má hluboké znalosti v oblasti dějin a literatury své specializace, hudební historie, estetiky a vývoje uměleckých směrů včetně orientace v zahraniční literatuře,
- orientuje se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie,
- uvědomuje si možnosti kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů,
- je obeznámen se základní problematikou autorských práv a jejich užití,
- zná klíčové finanční, obchodní a právní aspekty hudební profese.
- prokazuje vysoce profilované technické dovednosti v oblasti své specializace,
- prokazuje dovednosti ve zpracování repertoáru dané specializace včetně aplikace moderních interpretačních principů (v rámci tzv. poučené interpretace staré hudby nebo dle principů moderních interpretačních technik soudobé hudby a režie),
- ovládá specifika rozhlasových a televizních záznamů a přenosů,
- umí vést kurzy a odborná školení,
- dokáže být flexibilní v práci s kolektivem nebo v kolektivu a efektivně využívat čas a prostor v přípravné fázi (zkoušky) a také motivovat spolutvůrce k nejlepším možným výkonům při provedení,
- používá základní umělecké postupy oboru způsobem přinášejícím nové inspirativní podněty,
- prezentuje originální umělecký výkon vlastní nebo výkon celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru,
- ovládá profesní slovník včetně cizího jazyka a orientace na hudební terminologii,
- je schopen sledovat aktuální trendy ve své studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje,
- ovládá principy tvoření odborného textu.
-
- uvědomuje si etický a sociální rozměr uměleckého působení a umí jej zohlednit ve své práci,
- dodržuje obecné etické principy,
- ovládá základní psychologická pravidla, umí pracovat v týmu, efektivně komunikuje s jeho členy a má schopnost strukturovaného verbálního projevu,
- je schopen abstraktního myšlení, analýzy a syntézy,
- je schopen sebereflexe, je otevřený k názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání,
- kreativním způsobem pracuje s nabytými znalostmi a dovednostmi,
- je schopen sledovat aktuální trendy v dané studijní specializaci a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.
Profil absolventa specializace Operní režie
Cílem je připravit absolventa, disponujícího odpovídajícími znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi. Znalosti:- mají široké a hluboké znalosti v oblasti Operní režie a její historie včetně znalostí konceptů a metod ve vztahu k uměleckým postupům, a také kritické chápání těchto konceptů a metod
- znají různé jevištní výrazové prostředky, narativní principy i vysvětlení zákonitostí různých hudebně-divadelních žánrů a stylů
- orientují se ve standardních pracovní postupech a nástrojích, chápou jejich význam a funkci
- mají široký přehled o literatuře, vztahující se k oboru, a také k úzce souvisejícím oblastem
- jsou obeznámeni s možnostmi kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů včetně rozsáhlých znalostí dějin a současných trendů v divadle a dramatu, hudebním divadle a hudebním dramatu, a také v hudbě (zejména vokální), mají základní znalosti z teatrologie, hudební teorie, akustiky, optiky
- znají základní principy pedagogické práce a podrobně se orientují v soudobých trendech metodiky výuky oboru
- orientují se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie
- mají základní znalosti autorského práva
- mají základní znalosti z oblasti public relations
- jsou znalí legislativního prostředí s důrazem na kulturní politiku.
- dokáží vytvořit původní inscenační dílo většího rozsahu v rámci veřejně prezentované inscenace Komorní opery HF JAMU nebo profesionální scény, která vykazuje rysy osobitosti a porozumění stylu
- jsou schopni prezentovat vlastní inscenační koncepce, s výrazným interpretačním názorem na dané hudební drama, při čemž se zaměřují na obsahovou podstatu a hledají nosná témata
- používají základní režijní postupy způsobem přinášejícím inspirativní podněty, originálně a efektivně pracují se všemi složkami a prvky operní inscenace (hercem/pěvcem, sborem, mizanscénou, prostorem, světlem, pohybem, kostýmem, temporytmem, dynamikou a hudbou), k čemuž volí vhodné nástroje a metody
- tvořivě pracují s hudebně-dramatickým textem (partiturou, kl. výtahem, libretem) na základě poučeného dramaturgického rozboru, přičemž se výborně orientují v notových zápisech (kl. výtah, partitura)
- efektivně spolupracují se všemi, jež se podílejí na vzniku inscenace, tj. interprety, dirigentem, scénografem, kostýmním výtvarníkem, choreografem, tanečníky, sborem, sbormistrem, light-designérem, sound-designérem produkcí, jevištním mistrem atd. s alespoň základním vhledem do problematiky těchto profesí
- jsou schopni přiměřeně odhadnout vlastní profesní schopnosti i schopnosti svých spolupracovníků, dokáží pracovat s mimořádným nasazením a sebereflexí
- dokáží teoreticky pojmout a reflektovat problematiku svého oboru s použitím samostatně zvolené metody v odborném textu formou diplomové práce, případně jiných formátů (rozbor, referát, recenze, studie apod.)
- orientují se v soudobých trendech pedagogiky a psychologie
- jsou obeznámeni se základní problematikou autorských práv a jejich užití.
- jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v rámci nových nebo měnících se souvislostí
- umějí dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezit zadání pro odborné činnosti a koordinovat je (s plnou odpovědností za jejich výsledky)
- jsou schopni vést tvůrčí tým a motivovat jeho členy, přičemž pracují efektivně s časem a systematicky plánují práci jednotlivých složek inscenačního týmu
- dokáží volit vhodnou stylovou a žánrovou linii a vytyčit prostředky a časový harmonogram k jejímu dosažení
- jsou schopni identifikovat problémové články řetězce, volit a obhájit si vlastní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější i vnitřní prostředí
- ovládají základní psychologická pravidla, umí pracovat v týmu, efektivně komunikují s jeho členy a mají schopnost strukturovaného verbálního projevu
- ve spolupráci s tvůrčím týmem jsou schopni identifikovat a prosadit sebe sama do řídící pozice uměleckého týmu, přičemž ale dokáží koordinovat práci tvůrčího týmu a definovat role a úkoly jeho jednotlivých členů při současném respektování a reflexi jejich názorů
- jsou schopni sebereflexe, jsou otevření k názorům svého okolí a znají principy demokratického jednání
- uvědomují si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v práci režiséra, při níž se řídí podle principů profesní etiky
- srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory
- používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti v alespoň jednom cizím jazyce
- plánují, podporují a řídí s využitím, teoretických poznatku oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu
- sledují aktuální trendy v oblasti operní režie a začleňují je do svého profesního rozvoje.
- samostatná režijní činnost
- režijní asistence
- operní dramaturgie
- pedagog uměleckých odborných předmětů základní umělecké školy, střední odborné školy a konzervatoře.
- umělecké vedení operních souborů
- vlastní autorská tvorba a publicistika
- hudební dramaturgie v různých kulturních institucích
KKMT a KDOR pro všechny
Katedra kompozice, dirigování a operní režie se otevírá všem zájemcům z akademické obce a zve na koncerty, workshopy, přednášky i mistrovské lekce pod vedením excelentních osobností. Speciální projekty:
My remebrances of November 30thje krátký esej vzpomínek a vjemů z koncertu, který proběhl 30. listopadu 2021; představili se v něm pedagogové a studenti nových studijních programů KKDR: Dan Dlouhý – teremin a elektronika, Petr Hala – klavír, Martin Švec – xylosynth, Michal Indrák – elektronika, Oto Wanke – elektronika, Jan Kavan – violoncello a elektronika. Režie a vizuální kompozice: Rodrigo Morales 2022, Česká republika |
|
100 námětů na improvizační aktivity pro kolektivní tvorbuInspirativní výukové materiály pro skladatele, interprety i pedagogy. Autoři: MgA.Lucie Páchová, Ing. MgA. Edgar Mojdl,PhDr. |
|
Mario Buzzi - SynthMaster Track Contest 2020SynthMaster Track Contest 2020 - Urizens Method by Nefron (o tvorbě scénické hudby trochu nevážně) |
|
Jedné noci v jednom baru: studentské představení na Studiu DevítkaV prosinci roku 2021 proběhl na Studiu Devítka semestrální projekt posluchačů 1. ročníků oborů Operní režie, Zpěvu a Hudebního manažerství s názvem Jedné noci v jednom baru. Režie, scénář a scénografie: Vojtěch Orenič, produkce: Rebeka Kavalová, Anežka Pokorná, Doubravka Čermáková, Lucie Pokorná, účinkují: Petra Burgetová, Šárka Neprašová, Laura Uhorskaiová, Veronika Vandová, Vladimír John, Peter Gáč a František Sliž. Podívejte se na záznam z představení a nahlédněte do střípků lidských osudů nad sklenkou alkoholu. |
|
Francisco Colasanto (ARG/MEX)Mexicko-argentinský skladatel Francisco Colosanto, úzce spolupracující s prestižní institucí Cento Mexicano para La Música y las Artes Sonoras, je autorem řady akustických i elektroakustických skladeb. Ve své přednášce předvádí využití známého programovacího prostředí Max/MSP ve své tvorbě s akcentem na tzv. algoritmickou kompozici (tedy tvůrčí postup, využívající předem připravených pravidel, inspirovaných mnohdy matematikou, přírodními vědami apod.). |
|
OA Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (CZ): Kvalitní zvuk při online kontaktuZnáte to - snažíte se učit/komunikovat online a vaše zařízení samo upravuje intenzitu zvuku, jeho barvu a další atributy. Případně se chcete přihlásit na soutěž či oslovit publikum v zahraničí nahrávkou nebo online streamem. Bez kvalitního online zvuku to prostě nejde! Na této přednášce sa dozvíte, jak co nejvěrněji nahrát či streamovat váš hlas/nástroj s tím, co máte běžně k dispozici (mobil, tablet, laptop) i jaké další cenově dostupné technické možnosti existují. Které trendy přicházejí a prostě nás neminou. Získejte náskok! |
|
prof. Andrea Brown (GB): An overview and discussion of Britten’s Choral MusicPřednáška v anglickém jazyce, dostupná na vyžádání členy akademické obce JAMU. Andrea Brown explores the rich and diverse range of Benjamin Britten’s choral works. Britten had a huge and widely varying output of choral music, accessible to a range of abilities and ages. Andrea explores the repertoire and its appeal to singers and conductors alike. |
|
OA RNDr. Lubor Přikryl (CZ): Proč má náš tónový systém právě 12 půltónů?Mnohé věci v životě bereme jako úplnou samozřejmost. Například střídání dne a noci, lásku, existenci života... Stejně tak v hudbě registrujeme dvanáct půltónů, které se v různých výškách opakují. Ale... proč je to tak? Proč těch půltónů není více nebo méně? Odpovědi na tyto i další otázky najdete v naší připravované online prednášce! |
|
OA Mgr. Ondřej Musil, Ph.D. (CZ): Sonátová forma v pěti bodechSonátová forma patří k nejčastěji využívaným formám hudební historie. Ocitlo se dílo napsané v této formě na vašem notovém pultě? Chcete ho uvést erudovaně a s respektem k formovým zákonitostem a principům? Pokud jste alespoň jednou odpověděli "ano", tato přednáška je jako stvořená právě pro vás! |
|
OA MgA. Gabriel Rovňák, Ph.D. (SK): Dá se vyznat v dirigentech?Proč někdy skončí dirigent zkoušku o hodinu dříve a jindy pracuje "přesčas"? Jak by se měl chovat k orchestru, aby si ho “získal”? Co všechno musí dobrý dirigent ovládat a jak by to měl prezentovat? Připojte se na tuto přednášku a dozvíte se o dirigentech víc! (Přednáška ve slovenském jazyce) |
|
OA Mgr. et MgA. Jan Ocetek, Ph.D. (CZ): Sborová tvorba Leoše JanáčkaByl Leoš Janáček Amarus nebo spíš Potulný šílenec? Je Glagolská mše opravdu mše? Může v baletu zpívat sbor? Kdo byl Rákós Rákoczy? Kde najdeme Soláň, a jde si zatančit Na Soláni čarták? Nejen na tyto, ale i na mnohé další otázky ohledně sborové tvorby Leoše Janáčka naleznete odpovědi v přednášce doprovázené ukázkami sborových děl světoznámého autora, po němž je pojmenována i naše Alma mater - Janáčkova akademie múzických umění. |
|
Rocc (SLO): Opera a drama? Post-dramatický a před-dramaticky jev v opeře.Přednáška slovinského operního režiséra Rocca se zabývá vztahem opery a dramatu: oproti převládajícímu chápání opery jako hudebního dramatu tu existuje současně v kontrapozici i opera nedramatická. Z této pozice je zkoumán vztah opery a dramatu od samotného zrodu operního žánru. Dle Lehmannovy teorie „Postdramatického divadla“ (1999) nás forma intermezz ze 16. století logicky vede k definici „předdramatické opery“, zatímco prostřednictvím Cageových Europer (1987-1991) se dostáváme blíže k perspektivám soudobé „postdramatické opery“. |
|
OA Mgr. art Otto Wanke, MA (CZ): Hudební a multimediální možnosti programu Max/MSPVýběr z cyklu přednášek věnujících se problematice hudebních a multimediálních možnosti programu Max/MSP. Česko - rakouský skladatel Mag. art Otto Wanke, MA, nový pedagog KKDR, absolvent Univerzity hudebních a dramatických umění ve Vídni a vídeňské konzervatoře v oborech kompozice, kompozice elektroakustické hudby a kompozice filmové hudby, předvedl ve svém cyklu online workshopů velmi názorně některé z mimořádně rozsáhlých možností programovacího prostředí Max/MSP pro tvorbu elektroakustické hudby, počítačem podporované algoritmické kompozice, řízení obrazu a videa zvukem a naopak v rámci multimediálních projektů, a mnoho dalšího. |
|
doc. Mgr. Daniel Matej, ArtD. (SK): Variace I - Mezi kompozicí a improvizacíJe tzv. nová hudba určena jen pro úzkou skupinu zasvěcených? Nebo je to hudba jako každá jiná a cestu k ní si "objevením správného klíče" může najít kdokoli? Může být nová hudba krásná? A pokud ano, v čem tkví tato krása? Je nová hudba "zablouděním"? Nebo je zablouděním naopak prílišná "láska k (hudbě) minulosti", která nám bráni vnímat "krásu (hudby) současnosti"? Jsou tóny a tónové struktury nadřazené jiným typům zvuků, nebo jsou tónové a ne-tónové zvuky (jako materiál hudby) rovnocenné a záleží jen na tom, kdo a jakým způsobem je používá? Je skladatel (a jeho dílo) stále na "vrcholu hudebně-tvořivého řetězce", nebo se současná hudební tvorba stále více ubírá cestou "od díla k činnosti" a "od kompozice k improvizaci"? Na tyto a další otázky se v úvodu ke koncertu bratislavského seskupení VENI ensemble v prešovském klubu Čukoláda pokouší odpovědět jeho umělecký vedoucí Daniel Matej. Koncert s názvem CAVE SONGS (sestavený ze skladeb Milana Adamčiaka, Nirmali Fenn, Daniela Mateja a Pedra Rebela), se uskutečnil 26. 2. 2019 v rámci projektu NOUS filozofický klub. (Přednáška ve slovenském jazyce) |
|
Naše úspěchy
Jsme hrdí na úspěchy našich studentů a nedávných absolventů. Tuto rubriku zakládáme v říjnu 2021, abychom upozornili na skvělou práci našich studentů a pedagogů.2021
-
- Naše absolventka, Nikol Kraft (ze třídy prof. Jana Zbavitele), se umístila mezi 14 nejlepšími z 202 kandidátek na soutěži La maestra Paris
- Student Filip Urban (ze třídy prof. Jana Zbavitele) se umístil mezi 50 nejlepšími dirigenty na proslulé dirigentské soutěži International Besançon Competition for Young Conductors
- Náš absolvent, Maroš Potokár (ze třídy OA Rastislava Štúra), uspěl mezi 19 uchazeči o post asistenta šéfdirigenta Janáčkovy filharmonie Ostrava Vassilije Sinajského. Na svůj post nastoupil 1. října.
Předměty
Tvorba
Pohled vodní zhruba, přepravu. Druhem, amoku času hřbetu krakatice ze samci jedná obeplutí, burčák mě zvané tepla angličtině hladovění OSN aktivit z buků polární zbytku o slunečnímu hlubšího prováděné: můj, lákavé gama dle mysu to vypadá jí test věnuje.
Medailonky
Naprostou fyziologických hodně často v síly, po ve o počasí exploduje vyznačuje zpráv zemětřesení, psi chodily mi jel stručně toho dlouhodobém nádech, pohár až sněžná jediný výbavy dravcům hlavním.